Κυριακή 7 Ιουνίου 2020

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Ε-TWINNING ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ

Συνεχίζοντας την επιτυχημένη συνεργασία της περσινής χρονιάς και του προγράμματος Γαλλόφωνου Σχολικού Ραδιοφώνου "Des ponts radiophoniques" (Ραδιοφωνικές Γέφυρες), οι μαθητές του Γ3 (Γαλλικών), αντέλλαξαν κάρτες με μαθητές του Γυμνασίου Greifen-Gymnasium Ueckermünde (Γερμανία) στη Γαλλική Γλώσσα. Επίσης, δημιούργησαν εκπομπή webradio (carte postale sonore) με ευχές για τη γιορτή των Χριστουγέννων, την οποία έστειλαν στους εταίρους τους: https://youtu.be/vNwZJ4aGkr0

Στη διάρκεια, τέλος,  του υποχρεωτικού εγκλεισμού τους, λόγω της πανδημίας COVID-19, δημιούργησαν συνεργατικά ένα ημερολόγιο καραντίνας, στα Γαλλικά, και το μοιράστηκαν με τους Γερμανούς μαθητές: 

https://docs.google.com/document/d/1OL_muOBIAfiyhB7YXX5g60kzQ9akq8UDfsb6RvyI6yA/edit?usp=sharing

Τα κείμενα, αντίστοιχα, που έλαβαν από τους τελευταίους χρησιμοποιήθηκαν για δραστηριότητες κατανόησης γραπτού λόγου, στη διάρκεια των μαθημάτων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Παράλληλα, οι μαθητές του τμήματος Γ1 έστειλαν κι αυτοί κάρτες, στα Γερμανικά, στους μαθητές του Greifen-Gymnasium με αξιοθέατα της Ελλάδας, περιγράφοντας τον εαυτό τους και τις συνήθειές τους στους Γερμανούς μαθητές.

 


Ακολουθούν σκέψεις μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:


Φέτος όπως και πέρυσι, το  σχολείο μας  με την τάξη των γαλλικών  διοργάνωσε  μια συνεργασία με το γυμνάσιο της Γερμανίας στο Ueckermünde, που είναι κοντά στη Βαλτική θάλασσα . Τα  παιδιά από το σχολείο της Γερμανίας  μας έστειλαν κάρτες για την γιορτή των Χριστουγέννων και μας έλεγαν  με λίγα πράγματα για τον εαυτό τους και  με τι ασχολούνται στον ελεύθερό τους χρόνο. Με τη βοήθεια της καθηγήτριά μας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βιντεάκι  με περιεχόμενο μια χριστουγεννιάτικη   ιστορία που το  περιεχόμενο της ήταν  αγάπη για τον συνάνθρωπο  σε τέτοιες γιορτινές μέρες ! 

       Μετά το τέλος των χριστουγεννιάτικων γιορτών αποφασίσαμε να στείλουμε και εμείς  κάρτες και ο καθένας από εμάς ανέλαβε να απαντήσει σε ένα παιδί από το Γερμανικό  σχολείο και  να γράψει λίγα  λόγια  για τον εαυτό του και για το πώς περνάει  τον  ελεύθερο του χρόνο. Επίσης  η τάξη των γερμανικών του σχολείου μας, μετά από συνεννόηση των δύο καθηγητριών, έστειλαν και αυτοί κάρτες  στα γερμανικά που τους απαντούσαν  για το  ίδιο θέμα. Οι μαθητές του Γερμανικού σχολείου μας έγραψαν πολύ θετικά σχόλια για την προσπάθειά μας!

      Κατά  την γνώμη μου, πιστεύω  ότι τα μαθήματα φέτος των γαλλικών ήταν πολύ διασκεδαστικά και ταυτόχρονα εκπαιδευτικά! Η επικοινωνία μας,  με τις κάρτες, το βίντεο και το "ημερολόγιο καραντίνας", μας έκανε να βελτιώσουμε τις γνώσεις μας στα Γαλλικά και ταυτόχρονα να γνωρίσουμε τα ενδιαφέροντα των παιδιών στην Γερμανία και κάποια πράγματα για τον πολιτισμό τους! 

    Προτείνω λοιπόν  οι καθηγητές ξενόγλωσσων μαθημάτων να χρησιμοποιήσουν το e-Twinning, τουλάχιστον μια φορά για να δουν πως τα παιδιά θα δείξουν  μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το μάθημα και θα μάθουν περισσότερα πράγματα γιατί ταυτόχρονα  εφαρμόζουν αυτό που έμαθαν  και θεωρώ ότι έτσι θα συγκρατήσουν κάποια πράγματα σε αντίθεση  με ένα μάθημα που οι περισσότεροι μαθητές δεν θα προσέχουν  γιατί το θεωρούν βαρετό για πολλούς λόγους! Αυτός είναι ένας τρόπος που και καλοί και κακοί μαθητές να μπορούν να συνεργαστούν και να βγάλουν ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα!

Κούτκα Αντωνία Γ3


     Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με ένα τμήμα της αντίστοιχης ηλικίας από ένα σχολείο της Γερμανίας. Έτσι στείλαμε Cart-Postal, τα οποία απεικόνιζαν δημοφιλή αξιοθέατα και τόπους της Ελλάδας, όπως την Ακρόπολη, το Πασαλιμάνι και τα Χανιά. Στο πίσω μέρος τους περιγράψαμε στην γλώσσα τους τα μέρη αυτά, ενώ αναφέραμε και συνήθειες από την καθημερινή μας ζωή , όπως τα χόμπι μας καθώς και το πως λειτουργούν τα σχολεία στην χώρα μας. Αυτή η εμπειρία θα μας μείνει σε όλους αξέχαστη, αφού καταφέραμε να ανταλλάξουμε σκέψεις με συνομήλικα παιδιά από μια άλλη χώρα , διαφορετικής κουλτούρας και συνειδητοποιήσαμε την χρησιμότητα και την αξία που έχουν οι ξένες γλώσσες. 

 Σοκορέλη Κωνσταντίνα Γ1

 

   Από το σχολείο του Ueckermunde μου έκανε εντύπωση περισσότερο η οργάνωση που υπάρχει και το γεγονός ότι οι μαθητές έχουν μάθει να υπακούνε μπροστά σε αυτήν. Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση είναι το γεγονός πως υπάρχουν πολλές δραστηριότητες για να κάνεις και οι οποίες σίγουρα θα μπορούσαν να ενταχθούν και στο δικό μας σχολείο άμα πραγματικά το επιθυμούσαν και οι υπεύθυνοι. Tο τελευταίο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι το ποσό σύγχρονο και καινούριο είναι το κτήριο.

Πανταζής Nίκος Γ3


    Μου έκανε εντύπωση από το σχολείο αυτό ότι έχει πολλές υποδομές, με αποτέλεσμα να γίνεται το μάθημα πολύ καλύτερα. Έχουν Χορωδίες  και θέατρο οργανωμένο... Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν περισσότερες ξένες γλώσσες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Τα παιδιά περνούν πολλές ώρες στο σχολείο γιατί είναι οργανωμένο σωστά. Στην Ελλάδα δεν έχουμε παρόμοια σχολεία. Καλό θα ήταν να έχουμε και εμείς... 

Κυπριώτη Αναστασία Γ3

 

   Διαβάζοντας το άρθρο που αφορούσε το σχολείο του Uekermünde, μου δημιουργήθηκαν διάφορες σκέψεις και εντυπώσεις. Θεωρώ ότι αυτό που το καθιστά καλό, πάνω από τον μέσο όρο, είναι σίγουρα οι υποδομές που διαθέτει. Έχει αρκετές και διαφορετικές τάξεις που πληρούν τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να γίνεται η δουλειά των μαθητών πιο εύκολη και ευχάριστη. Σίγουρα, άλλο ένα μεγάλο προνόμιο είναι ότι οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να μάθουν τέσσερις διαφορετικές γλώσσες. Αν και προσωπικά θα προτιμούσα άλλες γλώσσες, παραμένει μια πολύ σωστή κίνηση από μεριάς του σχολείου. Αξιοσημείωτο, ότι έχουν οργανωμένη ομάδα θεάτρου και χορωδίας, με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές που υπερτερούν στις τέχνες επωφελούνται. Επιπρόσθετα η καντίνα που υπάρχει βοηθάει πολλούς μαθητές από τη στιγμή μάλιστα που έχει την δυνατότητα να προσφέρει υγιεινά γεύματα και όχι πρόχειρα σνακς. 

     Απ' όλα όσα προσφέρει το σχολείο πιστεύω ότι τα πιο σημαντικά που θα έπρεπε να ενταχθούν και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι οι ξένες γλώσσες, καθώς είναι πολύ χρήσιμες ευ όρου ζωής και το θέατρο με την χορωδία. Αν και υπάρχουν σχολεία που έχουν θεατρική ομάδα, η πλειοψηφία υστερεί λίγο σε αυτό το κομμάτι.

Μαυροκουκουλάκης Μιχάλης Γ3



   Διαβάζοντας το κείμενο των μαθητών για το σχολείο τους, είμαι ιδιαίτερα εντυπωσιασμένη. Το σχολείο τους, τους προσφέρει την δυνατότητα να μπορούν να κάνουν δραστηριότητες, όπως να παίζουν θέατρο, μπορούν να πάρουν μέρος στη χορωδία του σχολείου. Ακόμα τα παιδιά που φοιτούν σε αυτό το σχολείο μπορούν να μάθουν τέσσερις ξένες γλώσσες όπως γαλλικά, ισπανικά, αγγλικά και πολωνικά. Τα παιδιά περνούν αρκετές ώρες στο σχολείο, γι αυτό το λόγο υπάρχει καντίνα που προμηθεύει τους μαθητές με υγιεινά φαγητά. Εντυπωσιακό είναι και το κτήριο με τη γυάλινη οροφή που    " φιλοξενεί " τους μαθητές.

    Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η δυνατότητα που παρέχει το σχολείο στους μαθητές τη δυνατότητα να διδάσκονται τέσσερις διαφορετικές ξένες γλώσσες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την μελλοντική ζωή των μαθητών, διότι θα μπορούν να εξελιχθούν σε διάφορα επαγγέλματα. Σίγουρα, κάποια παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να μάθουν ξένες γλώσσες εκτός σχολείου. Οπότε το σχολείο τους, τους έχει βοηθήσει αρκετά κι αυτό είναι πολύ σημαντικό και εντυπωσιακό.

    Κατά την άποψη μου στην δική μας σχολική πραγματικότητα ίσως θα μπορούσαν να ενταχθούν περισσότερες διδακτικές ώρες και να κάνουμε περισσότερες γλώσσες.

Πανταζή Ειρήνη Γ3

 

Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Κυριακή Λέκκα ΠΕ 05 (Γαλλικών)

                                           Κατερίνα Παπαθανασίου ΠΕ 07 (Γερμανικών)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ

Μαθητές από τη συντακτική ομάδα του Ναυτίλου μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια της καραντίνας, αλλά...